Sphinx wordt Geberit

Sphinx wordt Geberit

Als toonaangevend bedrijf in de Europese sanitairbranche zet Geberit zich in voor de continue doorontwikkeling van sanitairproducten, productieprocessen en distributiemethodes. Al bijna 150 jaar staat de naam Geberit voor innovatie, betrouwbaarheid, functionaliteit en hedendaags comfort in de badkamer. Met de verwerving van Sanitec in 2015 en de daarmee gepaard gaande overname van een groot aantal keramiekmerken, heeft Geberit zijn activiteiten uitgebreid naar badkamerproducten. In Nederland was Sanitec de eigenaar van B.V. De Sphinx Maastricht met de merken Sphinx en Keramag. Door de overname zijn Sphinx en Geberit één bedrijf geworden onder de naam Geberit B.V. Om in de toekomst zakelijke doelgroepen en consumenten nog beter en efficiënter te kunnen bedienen, zijn de merken Keramag en Sphinx geïntegreerd in het merk Geberit.

Na 3 jaar succesvol als één bedrijf te functioneren heeft Geberit de volgende stap gezet: het samenvoegen van de merken tot één merk Geberit. Dit is noodzakelijk om in de toekomst de zakelijke doelgroepen en de consumenten nog beter en efficiënter van dienst te kunnen zijn.

We zullen ons blijven ontwikkelen
Door bundeling van de krachten van Sphinx en Geberit, die allebei op een succesvolle historie kunnen terugblikken, verenigen we de beste elementen van beide werelden.Voor onze professionele klanten en partners bundelen we de competenties van beide werelden om onze merkbelofte “Know-How Installed“ verder te ontwikkelen.​Voor consumenten ontwikkelen we badkameroplossingen waarbij design en functionaliteit worden samengebracht onder de noemer “Design Meets Function“.​Als volgende stap verenigen we daarom ook onze merken tot één sterk merk met een unieke positionering en identiteit. Gemeenschappelijk zetten we onze evolutie voort onder de naam Geberit, waarbij het doel altijd blijft het leven van mensen aangenamer te maken. Samen zullen we ons verder blijven ontwikkelen.​

Belangrijkste voordelen

Deze merkintegratie brengt een aantal voordelen met zich mee:

Een optimale service omdat informatie sneller en gemakkelijker toegankelijk wordt.
Meerwaarde genereren door optimaal op elkaar afgestemde producten die probleemloos kunnen worden gecombineerd.
Vereenvoudigde logistiek waardoor de beschikbaarheid en leverbetrouwbaarheid van onze artikelen worden vergroot.
Innovatiekracht versterken doordat we meer capaciteit hebben voor de ontwikkeling van vernieuwende producten.

Voordelen nader toegelicht:

Overzicht assortiment

Sphinx 280

Sphinx 280
Seriebenaming
  • Alle staande closets Sphinx 280 blijven behouden onder de series Geberit 300 Basic en Comfort.
  • Alle duoclosets en reservoirs blijven behouden onder de serie Geberit Renova, die wordt geïntroduceerd per 1 april 2020.
  • Alle producten Sphinx 280 Comfort blijven behouden onder de serie Geberit 300 Comfort.
  • De Sphinx 280 Pack blijft behouden in het assortiment Geberit Packs.

Artikelcodering

  • Alle producten krijgen een nieuw artikelnummer.

Assortiment

  • Het Sphinx 280 wandcloset, het wandbidet, de wastafels en de fontein gaan uit assortiment. Een passend alternatief is beschikbaar in de serie Geberit Renova, die wordt geïntroduceerd per 1 april 2020.
  • De Sphinx 280 urinoirs gaan uit assortiment. Een passend alternatief is beschikbaar in de serie Geberit 300 Urinoirs

Veelgestelde vragen

Heeft u vragen over de merkverandering? Vind het antwoord in de veelgestelde vragen of neem contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Conversie documenten

Persberichten

Interview Menno Portengen, Algemeen Directeur Geberit Nederland, over Sphinx wordt Geberit. (22.11.2019)
Lees persbericht

Sphinx wordt Geberit- producten blijven hetzelfde. (22.10.2019)
Lees persbericht

Sphinx wordt Geberit. (26.02.2019)
Lees persbericht