Verbeter de klantbeleving in openbare toiletten Winkelcentrum FMZ Imst, Oostenrijk
Het winkelcentrum FMZ in Imst biedt een breed scala aan winkels, een bioscoop en diverse restaurants. In 2023 werden de sanitaire voorzieningen volledig gerenoveerd. Het doel was om zowel het ontwerp als de functionaliteit te moderniseren en bezoekers een uitstekende gebruikerservaring te bieden.
De moderne sanitaire voorzieningen zijn zo ontworpen dat er geen deuren naar de dames- en herenruimtes nodig zijn. Er zijn ook zitplaatsen gecreëerd en kluisjes geïnstalleerd.
Alle sanitaire toestellen zijn verbonden met Geberit Connect en kunnen centraal worden bediend. Bovendien kunnen de toestelgegevens worden uitgelezen. Hierdoor kan het schoonmaak- en technisch personeel direct zien wanneer en hoe vaak het systeem wordt gebruikt en of er onderhoud nodig is.
Daarnaast wil de exploitant de gegevens over het gebruik analyseren om toekomstige sanitaire installaties beter te ontwerpen.
Het project in één oogopslag
Uitstekende klantervaring
Voor het FMZ is het van groot belang dat klanten een positieve ervaring hebben bij het gebruik van de sanitaire voorzieningen.
Altijd schoon en functioneel
Schone en goed functionerende wc-voorzieningen zijn essentieel voor tevreden klanten.
Optimalisatie van het beheer
Dankzij de analysegegevens kan het schoonmaakproces op basis van het werkelijke gebruik efficiënter worden afgestemd.
Geberit Connect als oplossing
Met Geberit Connect kunnen gebruiksdata centraal worden verzameld en gedocumenteerd.
Klantverhaal
“Met Geberit Connect kunnen we de verschillende onderdelen van de installatie bedienen via een app en de gebruiksgegevens uitlezen. Deze gegevens worden gedeeld met het schoonmaakbedrijf en de technische dienst. Zo kunnen zij beter inspelen op de verschillende behoeften.“Johannes Gstrein, Geschäftsführer Fachmarktzentrum Imst
Johannes Gstrein, directeur van het Fachmarktzentrum Imst

Heeft u een vergelijkbaar project? Wij vinden de juiste oplossing voor u
De projectvereisten Schone wc's – tevreden klanten
Voor de exploitant ligt de focus op een positieve klantervaring bij het gebruik van de openbare toiletvoorzieningen. Dit wordt aanzienlijk beïnvloed door schone en goed functionerende sanitaire voorzieningen. Voor de exploitant was het daarom belangrijk dat de schoonmaak naar behoefte wordt geregeld en dat de technische dienst sneller kan reageren op eventuele storingen.
Met de renovatie van het sanitair wilde de FMZ niet alleen het ontwerp vernieuwen, maar ook gebruik maken van de nieuwste technische mogelijkheden. Het concept om de sanitaire toestellen in een netwerk op te nemen met Geberit Connect overtuigde en werd geïmplementeerd in het nieuwe systeem van de FMZ.
Naast Geberit Connect worden ook zeep- en papieren handdoekdispensers gebruikt die in het netwerk opgenomen kunnen worden.

De oplossing van Geberit Optimalisatie van processen met Geberit Connect
De sanitaire toestellen zijn met elkaar verbonden en aangesloten op een centrale interface voor gegevensoverdracht, het Geberit Gateway. Het Gateway bevindt zich in de technische ruimte.
Besturing via de Geberit Control App
De verschillende sanitaire toestellen kunnen centraal worden aangestuurd via de Geberit Gateway met de Geberit Control App. Het beheer-, technische en schoonmaakpersoneel kunnen de individuele sanitaire toestellen eenvoudig en intuïtief bedienen via de app - en naar wens verschillende functies in de app gebruiken.
Optimalisatie van de reinigingcyclus
Op basis van de gegevens kan het schoonmaakbedrijf beter plannen en de poetsbeurten optimaliseren, afhankelijk van de drukte en de behoefte.
Zorgen voor een ononderbroken werking
Bij storingen worden de gebouwbeheerders automatisch per e-mail op de hoogte gebracht. Zo kunnen ze snel reageren en storingen snel verhelpen.
Gegevens gebruiken voor nieuwe projecten
De gegevens over het gebruik worden door de beheerder geanalyseerd om het gebruik van het systeem te controleren en toekomstige projecten beter te ontwerpen.






Feiten van het project
Geberit Know-how
Toegepaste producten van Geberit
- Geberit Connect
- Geberit Duofix installatiesysteem
- Geberit Acanto WC's met Power & Connect Box
- Geberit Sigma10 bedieningsplaten
- Geberit Preda urinoirs met geïntegreerde sturing
- Geberit Brenta wandkranen
Projectinformatie
Het project
Investeerder: FMZ Imst
Aannemer: Johannes Gstrein
Ontwerper: FMZ Imst en Markus Stolz GmbH & Co KG
Installateur: Markus Stolz GmbH & Co KG
Gebruiksfrequentie: 2,2 miljoen bezoekers per jaar
Connectiviteit: Geberit Connect
Opening: 2023
Ontdek vergelijkbare projecten

WC langs de snelweg met een gezellige sfeer
De eerste toiletvoorziening van 2theloo in Duitsland werd in gebruik genomen bij het nieuwe snelwegservicestation van Break Autohof Evendorf. Het creëren van een positieve ervaring voor klanten was een belangrijke vereiste bij de keuze van de sanitaire producten.

Optimale drinkwaterhygiëne ondanks onregelmatig gebruik
Met Geberit Connect beheert de Messe Nürnberg haar sanitaire installaties en zorgt voor de drinkwaterhygiëne. Daarbij wordt de uitdaging van wisselende bezoekersaantallen en gebruiksschommelingen succesvol aangepakt.

Centraal bediende hygiënische spoelers voor drinkwater
In het Dialysecentrum in Heidenheim zijn de individuele hygiëne spoelers in de woningen en in het dialysegebied verbonden met Geberit Connect. Dit maakt centrale bediening en monitoring van de hygiënische spoelingen mogelijk.





