Om u beter van dienst te kunnen zijn, maakt Geberit gebruik van cookies. Door verder te klikken op onze website, accepteert u de cookies. Meer informatie vindt u in onze privacyverklaring .

OK
Geberit Nederland

Sphinx wordt Geberit

Als toonaangevend bedrijf in de Europese sanitairbranche zet Geberit zich in voor de continue doorontwikkeling van sanitairproducten, productieprocessen en distributiemethodes. Al bijna 150 jaar staat de naam Geberit voor innovatie, betrouwbaarheid, functionaliteit en hedendaags comfort in de badkamer. Met de verwerving van Sanitec in 2015 en de daarmee gepaard gaande overname van een groot aantal keramiekmerken, heeft Geberit zijn activiteiten uitgebreid naar badkamerproducten. In Nederland was Sanitec de eigenaar van B.V. De Sphinx Maastricht met de merken Sphinx en Keramag. Door de overname zijn Sphinx en Geberit één bedrijf geworden onder de naam Geberit B.V. Om in de toekomst zakelijke doelgroepen en consumenten nog beter en efficiënter te kunnen bedienen, wordt vanaf 1 april 2019 het merk Keramag geïntegreerd in het merk Geberit en vanaf 1 april 2020 wordt dit proces voortgezet met het merk Sphinx.

Na 3 jaar succesvol als één bedrijf te functioneren zet Geberit de volgende stap: het samenvoegen van de merken tot één merk Geberit. Dit is noodzakelijk om in de toekomst de zakelijke doelgroepen en de consumenten nog beter en efficiënter van dienst te kunnen zijn.

We zullen ons blijven ontwikkelen

Door bundeling van de krachten van Sphinx en Geberit, die allebei op een succesvolle historie kunnen terugblikken, verenigen we de beste elementen van beide werelden.

Voor onze professionele klanten en partners bundelen we de competenties van beide werelden om onze merkbelofte "Know-How Installed" verder te ontwikkelen.​

Voor consumenten ontwikkelen we badkameroplossingen waarbij design en functionaliteit worden samengebracht onder de noemer "Design Meets Function".​

Als volgende stap verenigen we daarom ook onze merken tot één sterk merk met een unieke positionering en identiteit. Gemeenschappelijk zetten we onze evolutie voort onder de naam Geberit, waarbij het doel altijd blijft het leven van mensen aangenamer te maken. Samen zullen we ons verder blijven ontwikkelen.​

Belangrijkste voordelen

Deze merkintegratie gaat een aantal voordelen opleveren:

  • Een optimale service omdat informatie sneller en gemakkelijker toegankelijk wordt.
  • Meerwaarde genereren door optimaal op elkaar afgestemde producten die probleemloos kunnen worden gecombineerd.
  • Vereenvoudigde logistiek waardoor de beschikbaarheid en leverbetrouwbaarheid van onze artikelen worden vergroot.
  • Innovatiekracht versterken doordat we meer capaciteit hebben voor de ontwikkeling van vernieuwende producten.

Voordelen nader toegelicht:

De merkintegratie verbetert de service aan onze klanten door het terugbrengen van het aantal communicatietools en -platforms tot slechts enkele alomvattende informatiebronnen. Hierdoor wordt relevante informatie sneller en gemakkelijker toegankelijk.​

De merkintegratie maakt nog duidelijker zichtbaar dat onze producten optimaal op elkaar zijn afgestemd en probleemloos samen functioneren. Het zorgt voor een samenhangend en overtuigend verkoopverhaal dat u in staat stelt extra winstmogelijkheden te benutten.​

De merkintegratie vermindert de complexiteit van onze productie- en logistieke processen.​ Het aantal verschillende artikelen dat we op voorraad moeten houden, wordt kleiner. Dit vereenvoudigt het voorraadbeheer, waardoor we flexibeler op wensen van klanten kunnen inspelen en we de beschikbaarheid van artikelen en betrouwbaarheid van onze toeleveringsketen kunnen verhogen.

Wij kunnen ons nog meer concentreren op de ontwikkeling van innovatieve badkameroplossingen omdat de merkintegratie capaciteit vrijmaakt in het productmanagement.

Veelgestelde vragen

Het samenvoegen en daardoor beperken van het aantal merken draagt bij aan een verbetering van de klantenservice, een efficiencyverhoging van de marketing en een vereenvoudiging van onze operationele en logistieke processen. Door de bundeling van de krachten van Keramag, Sphinx en Geberit, die stuk voor stuk op een succesvolle historie kunnen terugblikken, verenigen we de beste elementen:

  • voor onze professionele klanten en partners combineren we de knowhow van beide werelden om onze ”Know-How Installed“ verder te ontwikkelen;
  • door het combineren van design en functionaliteit ontwikkelen we voor consumenten innovatieve badkameroplossingen onder het label ”Design Meets Function“.

Als volgende stap voegen we daarom ook onze merken samen tot één sterk merk met een unieke positionering en identiteit. Gemeenschappelijk zetten we onze evolutie voort onder de naam Geberit, waarbij het doel altijd blijft het leven van mensen te verbeteren. Samen zullen we ons verder blijven ontwikkelen.

De badkamerproducten van Geberit zullen officieel worden gepresenteerd op de ISH in maart 2019. Aansluitend wordt de merkverandering doorgevoerd: van Keramag naar Geberit per 1 april 2019 en van Sphinx naar Geberit per 1 april 2020.

Op dit punt blijft alles bij het oude: uw contactpersoon en onze contactgegevens blijven onveranderd.

De merkverandering heeft geen gevolgen voor de jaarlijkse prijsonderhandelingen. Wel zal het prijssysteem/de prijsopbouw van de Sphinx producten worden omgezet naar die van Geberit, zoals voor het midden en upper segment al is gebeurd in 2018.

Het Keramag assortiment zoals nu verkrijgbaar voor de Nederlandse markt, is vanaf 1 april 2019 verkrijgbaar onder de merknaam Geberit. De voor 2019 geplande verandering van Keramag naar Geberit zal geen directe gevolgen hebben voor het productportfolio van het merk Sphinx.

Voor meer informatie over Geberit badkamerseries klik hier

De geplande veranderingen voor het Sphinx merk per 1 april 2020 zullen het assortiment nauwelijks veranderen. Vanzelfsprekend zullen we ons productaanbod ten behoeve van onze klanten actief blijven onderhouden en verbeteren.

In de sanitair branche wordt tegenwoordig onderscheid gemaakt tussen producten ”voor de wand“ en producten ”achter de wand“. Bij geïntegreerde badkamerproducten worden beide groepen naadloos op elkaar afgestemd om een functionaliteit en design van het allerhoogste niveau te bereiken. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een wastafel waarvan de sifon zich achter de wand bevindt of een wc die aanzienlijk makkelijker is aan te sluiten op een inbouwreservoir.

Zowel de functie als het design van de producten van Keramag zullen hetzelfde blijven. Wel zal de merknaam in Geberit veranderen en zal de verpakking worden verbeterd. In sommige gevallen zal het artikelnummer gewijzigd moeten worden om aan te sluiten bij het internationale artikelnummer.

Het merk verandert, alle Sphinx series worden vanaf 1 april 2020 onder de merknaam Geberit gevoerd. Voor sommige series zullen de internationale serienamen en artikelnummers worden overgenomen. De series 300 en Acanto behouden de huidige serienaam en artikelnummers en alle producten blijven verder hetzelfde.

Voor het assortiment van Sphinx zullen de catalogussen en hele communicatie naar zowel consument als professionele klanten worden aangepast en in de huisstijl van Geberit worden vormgegeven. Net als nu zullen er verschillende catalogussen en communicatiematerialen voor alle klanten zijn.

Producten die geen onderdeel uitmaken van het toekomstige Geberit assortiment zijn per 1-1-2019 uitlopend met een uitlooptijd van zes maanden. Voor producten die van merk veranderen hanteren we een overgangstermijn van drie maanden. Het tijdschema ziet er als volgt uit:

  • Tot 1-4-2019: Levering en assortiment blijven ongewijzigd
  • Vanaf 1-4-2019 tot 1-7-2019: Er zullen geen Keramag producten meer worden geproduceerd. Vanaf het moment dat er geen voorraad meer is van Keramag artikelen, zal over worden gegaan op levering van Geberit artikelen.
  • Vanaf 1-7-2019: Er worden nog uitsluitend Geberit producten geleverd

Geberit levert uitsluitend via de groothandel. De voorraad situatie bij de groothandel is dus bepalend.

Geberit streeft ernaar de showrooms tegelijk met de introductie van de Geberit badkamerproducten in 2019 en 2020 aan te passen/in te richten. In goed overleg met de betreffende showrooms zal hiertoe een plan van aanpak worden gemaakt.