Heeft u vragen over de merkverandering? Vind het antwoord onderstaand of neem contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Wat is de strategische reden voor de merkverandering van Keramag en Sphinx in Geberit?
Het samenvoegen en daardoor beperken van het aantal merken draagt bij aan een verbetering van de klantenservice, een efficiencyverhoging van de marketing en een vereenvoudiging van onze operationele en logistieke processen. Door de bundeling van de krachten van Keramag, Sphinx en Geberit, die stuk voor stuk op een succesvolle historie kunnen terugblikken, verenigen we de beste elementen:
voor onze professionele klanten en partners combineren we de knowhow van beide werelden om onze ”Know-How Installed“ verder te ontwikkelen;
door het combineren van design en functionaliteit ontwikkelen we voor consumenten innovatieve badkameroplossingen onder het label ”Design Meets Function“.
Als volgende stap voegen we daarom ook onze merken samen tot één sterk merk met een unieke positionering en identiteit. Gemeenschappelijk zetten we onze evolutie voort onder de naam Geberit, waarbij het doel altijd blijft het leven van mensen te verbeteren. Samen zullen we ons verder blijven ontwikkelen.
Wanneer gaat Geberit van start met het in de handel brengen van Geberit-badkamerproducten (sanitairkeramiek, meubels, baden en douches)?
De badkamerproducten van Geberit zijn officieel gepresenteerd op de ISH in maart 2019. Aansluitend is de merkverandering van Keramag naar Geberit doorgevoerd. Vanaf 1 april gaat ook Sphinx verder onder de naam Geberit. De komende tijd zal steeds meer keramiek uitgeleverd gaan worden met de merknaam Geberit en zal de merknaam Sphinx met de bijbehorende artikelen steeds meer van de markt verdwijnen. Heel veel producten zijn al voorzien van de nieuwe merknaam, maar na 1 juli – de overgangsperiode – levert Geberit echt alleen nog keramiek met de merknaam Geberit. En alhoewel de merknaam verandert, verandert er niets aan onze producten.
Wie wordt mijn nieuwe contactpersoon?
Op dit punt blijft alles bij het oude: uw contactpersoon en onze contactgegevens blijven onveranderd.
Welke gevolgen heeft dit voor de ontwikkeling van de netto-verkoopprijzen en de verkoopvoorwaarden?
De merkverandering heeft geen gevolgen voor de jaarlijkse prijsonderhandelingen. Wel zal het prijssysteem/de prijsopbouw van de Sphinx producten worden omgezet naar die van Geberit, zoals voor het midden en upper segment al is gebeurd in 2018.
Hoe ziet het assortiment van Geberit 2020 eruit?
Ondanks de veranderingen voor het Sphinx merk vanaf 1 april 2020 is het assortiment nauwelijks veranderd. Vanzelfsprekend zullen we ons productaanbod ten behoeve van onze klanten actief blijven onderhouden en verbeteren.
Wat zijn geïntegreerde badkamerproducten?
In de sanitair branche wordt tegenwoordig onderscheid gemaakt tussen producten ”voor de wand“ en producten ”achter de wand“. Bij geïntegreerde badkamerproducten worden beide groepen naadloos op elkaar afgestemd om een functionaliteit en design van het allerhoogste niveau te bereiken. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om een wastafel waarvan de sifon zich achter de wand bevindt of een wc die aanzienlijk makkelijker is aan te sluiten op een inbouwreservoir.
Wat is er veranderd aan de producten en artikelnummers van Keramag?
Zowel de functie als het design van de producten van Keramag zijn hetzelfde gebleven. Wel is de merknaam in Geberit veranderd en is de verpakking verbeterd. In sommige gevallen is het artikelnummer gewijzigd om beter aan te sluiten bij het internationale artikelnummer.
Wat is er veranderd aan de producten en artikelnummers van Sphinx?
Het merk is veranderd, alle Sphinx series worden vanaf 1 april 2020 onder de merknaam Geberit gevoerd. Voor sommige series zullen de internationale serienamen en artikelnummers worden overgenomen. De series 300 en Acanto behouden de huidige serienaam en artikelnummers en alle producten blijven verder hetzelfde.
Dit compacte Switch handboek geeft heel overzichtelijk alle wijzigingen in het Sphinx assortiment weer.
Wat gaat er gebeuren met de artikelnummers van onderdelen?
Alle onderdelen blijven onder dezelfde artikelnummers beschikbaar.
Wat gaat er met de sanitair keramiek documentatie gebeuren?
Voor het assortiment van Sphinx zullen de catalogussen en hele communicatie naar zowel consument als professionele klanten worden aangepast en in de huisstijl van Geberit worden vormgegeven. Net als nu zullen er verschillende catalogussen en communicatiematerialen voor alle klanten zijn.
Wat is de planning voor de overgang van Sphinx naar Geberit? Hoe lang zullen de producten van beide merken nog worden geleverd?
Producten die geen onderdeel uitmaken van het toekomstige Geberit assortiment zijn per 1-1-2020 uitlopend met een uitlooptijd van zes maanden. Voor producten die van merk veranderen hanteren we een overgangstermijn van drie maanden. Het tijdschema ziet er als volgt uit:
Tot 1-4-2020: Levering en assortiment blijven ongewijzigd
Vanaf 1-4-2020 tot 1-7-2020: Er zullen geen Sphinx producten meer worden geproduceerd. Vanaf het moment dat er geen voorraad meer is van Sphinx artikelen, zal over worden gegaan op levering van Geberit artikelen.
Vanaf 1-7-2020: Er worden nog uitsluitend Geberit producten geleverd
Geberit levert uitsluitend via de groothandel. De voorraad situatie bij de groothandel is dus bepalend.
Hoe en wanneer worden de showrooms aangepast?
Geberit streeft ernaar de showrooms tegelijk met de introductie van de Geberit badkamerproducten in 2020 aan te passen/in te richten. In goed overleg met de betreffende showrooms is hiertoe een plan van aanpak gemaakt.
Wat gaat er gebeuren met de garantie / service van Geberit keramiek?
De garantie en service op Geberit keramiek verandert niet.