Nachtlichteffect

Wie kent het niet? Midden in de nacht wordt uw wakker omdat u naar de wc moet. Een nachtlampje kan helpen om de wc in te vinden zonder een groot en fel licht aan te doen. Een fel licht zorgt er namelijk voor dat het lichaam uit de slaapmodus komt waardoor het opnieuw in slaap komen lastiger wordt. Wanneer een ruimte donker is geeft het lichaam melatonine af, een hormoon wat de slaap bevordert, en zo ons lichaam in slaapstand houd.

Een goede nachtrust is uiterst belangrijk. Als u te weinig slaapt kunt u overdag niet voor honderd procent presteren. Om te zorgen dat u na uw nachtelijk toiletbezoek weer snel in slaap valt kunt u rekening houden met het volgende:

  • Fel licht kan de biologische klok verstoren en de melatonineproductie afremmen. Gebruik daarom liever niet het badkamerlicht, maar een nachtlampje met een dimfuntie.

  • Vermijd blauw licht. Dit verstoort de melatoninereductie die nodig is om gemakkelijk weer in slaap te vallen, want blauw licht geeft aan het lichaam aan dat de nacht voorbij is.

  • Plaats in de badkamer oriëntatielichten met bewegingssensoren, die u bij het betreden van de badkamer de weg naar de wc kan wijzen.

Neem de volgende stapBekijk de verschillende mogelijkheden en ontwerp uw droombadkamer:

Badkameradvies


Ontdek welke producten bij uw ideale badkamer passen.

Contactformulier


Heeft u vragen? Vul het contactformulier in, dan helpen we u graag verder.

Nieuwsbrief


Via onze nieuwsbrief houden we u graag op de hoogte van het laatste nieuws en geven we u waardevolle tips voor meer comfort in de badkamer.