De geschiedenisvan Geberit AquaClean

Van familiebedrijf tot Europese marktleider

Geberit schrijft al meer dan 150 jaar geschiedenis. Toen Caspar Melchior Albert Gebert in 1874 een winkel opende in het oude stadscentrum van Rapperswil-Jona in Zwitserland, kon niemand vermoeden dat het op een dag een wereldwijde onderneming zou worden. Ruim honderd jaar later, in 1978, gaf Geberit al blijk van zijn gevoel voor innovatie door in te zien dat douchewc's de toekomst van persoonlijke hygiëne waren. Terwijl de reactie op de douchewc in Europa wat gematigd was, werd het al snel de norm in Japanse huishoudens. Dankzij jarenlang onderzoek op het gebied van douchewc's is Geberit erin geslaagd zijn technologieën consequent te ontwikkelen en te perfectioneren. Dit heeft geresulteerd in producten die maximaal comfort, gemak, design en kwaliteit bieden - en die klanten over de hele wereld al 45 jaar tevreden stellen.

Ontdek de rijke geschiedenis van de AquaClean douchewc's.

Het verhaalin beelden

Toen Geberit in 1978 de Geberella wc-zitting lanceerde en een jaar later in 1979 het complete toiletsysteem Geberit-O-Mat introduceerde als de eerste Geberit wc met geïntegreerde douchefunctie, door vrijwel alle functies van een toilet en een bidet te combineren, veroorzaakte het thema persoonlijke hygiëne wereldwijd voor veel opschudding.

De Japanners, die bekend staan om hun hoge eisen op het gebied van persoonlijke hygiëne, ontwikkelden al snel een massamarkt voor dit nieuwe product. Slechts enkele jaren later waren de innovatieve toiletten al in de helft van alle Japanse huishoudens te vinden. In Europa zou het echter een tijdje duren voordat deze intelligente douchewc's hun weg vonden naar de badkamers.

Geberit bleef het doucheconcept ontwikkelen en lanceerde het eerste wandcloset met geïntegreerde douchefunctie in Zwitserland onder de merknaam Balena. Het kon ook worden gecombineerd met moderne voorzetwanden en inbouwreservoirs om een compleet nieuwe uitstraling te creëren.

Geberit AquaCleanBelangrijkste mijlpalen